Cum să pedalezi în siguranță pe șosele ude

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Cum să pedalezi în siguranță pe șosele ude

Mesaj  Lucian Dan la data de Joi Dec 19, 2013 10:14 am


Frânarea

Încetinirea unei biciclete pe o șosea udă poate fi o provocare, însă aplicarea unei tehnici corecte ar trebui să te ajute să frânezi în siguranță. Tehnica de frânare aplicată pe șoselele uscate – apăsarea frânei de pe roata față înainte de a folosi frâna de pe spate – rămâne varianta cea mai potrivită și în cazul drumurilor ude. Va trebui să frânezi mai puternic, iar dacă te apropii de un viraj, asigură-te că ai terminat de frânat când intri în curbă.

Dacă folosești frâne clasice, iar marea majoritate a cicliștilor de șosea o fac, trebuie să iei în considerare un factor foarte important: îndepărtarea apei de pe suprafața de frânare. Poți face acest lucru în timp ce ești pe bicicletă prin apăsarea ușoară a manetelor, astfel încât saboții să fie destul de apropiați de jantă pentru a îndepărta apa de pe aceasta.

Virajele

Abordarea virajelor pe o șosea udă poate fi cel mai provocator aspect într-o cursă sau antrenament pe ploaie. Reducerea vitezei la intrarea în curbă este esențială, iar frânarea trebuie făcută cu foarte multă grijă.

Frânează înainte de a ajunge în viraj. Uită-te în față și analizează următoarea curbă. Nu uita că și un viraj larg poate fi periculos la viteze mari.

Controlul roții față este esențial, mai ales dacă virajul este strâns sau abordat în viteză. Schimbarea centrului de greutate spre înainte, mâinile pe drop-uri și coatele orientate spre șosea te vor ajuta să aplici o presiune mai mare pe roata față. Materialul din care sunt fabricate cauciucurile este important iarna, anvelopele pentru această perioadă fiind mai durabile.

Riscurile neprevăzute

Drumurile uscate și curate nu prezintă pericole prea mari pentru cicliști, dar ploaia prelungită poate transforma o suprafață ușor de gestionat într-una foarte dificilă. Bălțile, gropile pline de apă, frunzele și alte resturi pot provoca o căzătură. Cel mai indicat lucru ar fi să ocolești aceste obstacole dacă poți.

Obstacolele nu sunt constituite doar din ”resturi de sezon”, ci pot apărea și sub forma marcajului de pe șosea, iar cel mai indicat este să eviți frânarea pe vopsea.

Rămâi în șa

Urcare pe o cățărare plasează o forță mai mare pe roata din spate, crescând astfel importanța tracțiunii. O ascensiune abordată ridicat din șa va avea solicitări mai mari de aderență pe roata spate. Pedala va fi mai greu de controlat, iar picioarele vor acționa ca niște pistoane.

Din șa vei aborda cățărarea mai eficient pe o șosea udă. Vei stabili un echilibru cu roata spate, iar cauciucurile vor avea o aderență crescută.

Presiunea

Cu cât presiunea din cameră este mai mică, cu atât aderența va fi mai mare datorită creșterii suprafeței de contact cu asfaltul. Cauciucul se va mula peste resturile care ar putea provoca o pană. Aceste lucruri se aplică și pe drumurile uscate, dar pe o șosea udă, pe care aderența este aproape vitală, beneficiile se pot dovedi a fi mult mai importante.

preluare de pe www.ciclism.ro
avatar
Lucian Dan

Mesaje : 210
Data de inscriere : 30/01/2013
Varsta : 50
Localizare : Tulcea E3
Telefon : 0764401347

Vezi profilul utilizatorului http://pelicanbiketulcea.ro/index.php

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum