Cum imi reglez franele V-brake ?

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Cum imi reglez franele V-brake ?

Mesaj  Lucian Dan la data de Mar Aug 13, 2013 11:19 am

Cum imi reglez franele (V-brake)?


reglaj_v-brake_pas1

In urmatorul articol, te vom invata cum sa-ti reglezi si instalezi singur V-Brake-urile. Deoarece sunt foarte multi utilizatori ale acestui sistem de franare, o sa explicam pe larg care sunt si cum se fac reglajele si ajustarile de rigoare.

Cum reglez un V-Brake stanga – dreapta ?

V-brake-ul este astfel conceput incat cele doua brate sa fie perfect paralele. Doar asa eficienta franei va fi maxima. Este primul pas catre reglajul corect la franei de tip V-Brake.

Majoritatea tipurilor de V-Brake au la baza acestora, in lateral, un surub de dimensiuni reduse, foarte usor de gasit. Acesta este reglajul care trage V-Brake-ul spre stanga sau spre dreapta, dupa caz. De aceea, ambele brate ale V-Brake-ului au aceste suruburi.

reglaj_v-brake_pas2Prin insurubare, V-brake-ul se trage catre exterior. Prin desurubare, acesta se duce catre interior.

Nu este neaparat nevoie sa faci acest reglaj la ambele brate, la unul dintre acestea ar trebui sa fie suficient pentru a apropia sau a departa bratele de roata. Insurubarea sau desurubarea nu trebuie facuta brutal ci fin, in acelasi timp observand de la distanta daca V-Brake-urile au intr-un final pozitia paralela. In acel moment, V-Brake-ul este reglat corect.

Sabotii nu cad paralel pe janta sau sunt strambi. Ce fac ?

Daca ai pus in practica cele scrise mai sus, iar pozitia sabotilor este incorecta, va trebui sa treci la reglajul acestora. Daca arunci o privire mai atenta, ai sa observi ca acestia sunt prinsi de brate printr-un surub ce poate fi desfacut cu ajutorul unei chei de imbus. Majoritatea truselor pentru bicicleta, chiar si cele mai ieftine, sunt prevazute cu un imbus potrivit la dimensiunea surubului.

reglaj_v-brake_pas3Pentru aceasta operatiune, vei avea nevoie de un mic ajutor din partea unei alte persoane, desi sunt sanse sa poti reusi si singur : trebuie sa desurubezi acel surub, suficient de mult cat sa se slabeasca ( in niciun caz pina la capat ). Apoi, va trebui sa rogi pe cineva (evident daca nu reusesti de unul singur), sa-ti tina frana respectiva apasata din maneta.

Vei observa ca in momentul in care sabotul are contact cu janta, fiind slabit din prindere, acesta va pica perfect paralel pe janta. Asta inseamna ca actioneaza corect. Cu frana actionata, va trebui sa strangi la loc surubul pe care l-ai desfacut mai devreme. Aceeasi operatiune trebuie efectuata si pentru sabotul prin pe celalalt brat al V-Brake-ului.

Dupa reglajul ambilor saboti, acestia ar trebui sa actioneze direct paralel pe janta, deci forta de franare va fi folosita corespunzator, iar procesul de reglare este gata.

reglaj_v-brake_pas4In final

Asigura-te ca V-Brake-ul este corect prins de cadru. Vei putea face asta foarte facil, strangand suruburile ce le sustin (la fel ca in poza alaturata).

Ca sfaturi de utilizare pentru V-Brake-uri, va putem spune ca pentru o franare mai eficienta puteti monta peste V-Brake, o potcoava sau V-Brake Booster (vezi imaginea).

reglaj_v-brake_pas5Acesta impiedica montantii pe care sunt instalate V-Brake-urile sa se curbeze in momentul unei actionari puternice a franei.

Instalarea este extrem de facila : se descfac suruburile cu care sunt V-Brake-urile complet, se pune potcoava peste (gaurile corespund in 100% din cazuri), apoi se strag suruburile la loc.

Free Rider 8 June 2009 19

Preluat de pe www.FreeRider.ro
avatar
Lucian Dan

Mesaje : 210
Data de inscriere : 30/01/2013
Varsta : 50
Localizare : Tulcea E3
Telefon : 0764401347

Vezi profilul utilizatorului http://pelicanbiketulcea.ro/index.php

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum